VIII edycja / 2022

Uroczysta Gala VIII edycji odbyła się 22 września 2022 r. w czasie uroczystego otwarcia VI Kongresu Polskiego Towarzystwo Komunikacji Społecznej w Europejskim Centrum Solidarności.

Pierwszą nagrodę za pracę „Marketing LGBT+: charakterystyka, potencjał wykorzystania, przykłady” otrzymała Karolina Wojtal z Uniwersytetu Warszawskiego (praca napisana pod kierunkiem prof. Anny Jupowicz-Ginalskiej). Drugie i trzecie miejsce zajęli kolejno: Magdalena Żochowska z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (praca pt. „#bookstagram: książka i czytanie w mediach społecznościowych” napisana pod kierunkiem prof. Iwony Hofman) oraz Michał Skrzyński z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (praca pt. „Komiks w ujęciu teorii użytkowania i korzyści. Badania użytkowników komiksów” napisana pod kierunkiem prof. Marka Mazura).

22.09.2022 r. podczas VI Kongresu Polskiego Towarzystwo Komunikacji Społecznej wręczono nagrody VIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Na Najlepszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Komunikacji Społecznej i Mediach Medi@stery. Pierwszą nagrodę za pracę „Marketing LGBT+: charakterystyka, potencjał wykorzystania, przykłady” otrzymała Karolina Wojtal z Uniwersytetu Warszawskiego (praca napisana pod kierunkiem prof. Anny Jupowicz-Ginalskiej). Drugie i trzecie miejsce zajęli kolejno: Magdalena Żochowska z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (praca pt. „#bookstagram: książka i czytanie w mediach społecznościowych” napisana pod kierunkiem prof. Iwony Hofman) oraz Michał Skrzyński z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (praca pt. „Komiks w ujęciu teorii użytkowania i korzyści. Badania użytkowników komiksów” napisana pod kierunkiem prof. Marka Mazura).

Karolina Wojtal odebrała swoją nagrodę osobiście. W przypadku dwóch pozostałych laureatów nagrody odebrali promotorzy obecni na Kongreesie. Nagrody wręczyły inicjatorki konkursu: prof. Małgorzata Łosiewicz, Dyrektor Instytutu Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UG oraz prof. Anna Ryłko-Kurpiewska, wicedyrektor Instytutu. 

Główną nagrodą w konkursie jest wydanie książki laureatów pierwszego miejsca drukiem. Publikacje są objęte patronatem Prezydenta Miasta Gdańska i są finansowane ze środków Urzędu Miasta Gdańska. Wszystkie są dostępne na stronie  konkursu.

Podsumowaniem Gali tradycyjnie była promocja książki. Tym razem była to publikacja Agnieszki Wszołek, laureatki VII edycji Konkursu. Tytuł książki to: „Stan polskiego dziennikarstwa zagranicznego”.

fot. Beata Użarowska